Strikkedukke #2 - CARMEN



Her er Carmen - min andre strikkedukke. Carmen er halvt spanjol. Halvsøster til Kamilla. Og som dere ser ligner de endel på hverandre - like ansiktstrekk, men Carmen er noe nettere (jeg har visst strikka fastere denne gangen). Carmen er enda ett hakk MER jålete enn Kamilla (om mulig). Ho har masse hår, babyull fra Rauma, og øynene har samme nøttebrune farge. Jakke i alpakka, kortarma polo i Falk, shorts og strømper i Babyull/Lanett. Jeg anbefaler virkelig å strikke dukkeklær i babyull. Da blir de mykere og tynnere, og mer “behagelige” for dem vil jeg tro. ;) Men det tar litt mer tid å strikke, og plaggene blir litt mindre enn med Falk…


Kamilla med Carmen på armen ;PKamilla og Carmen
Posing CarmenPrecious

Oppskrifter på øyne, ører og jakke ligger på oppskriftsiden min (link øverst på siden).  :)

18 kommentarer:

  1. Ååå så utrolig herlig...nesten så en skulle ønske jeg var lita jente igjen...så kunne jeg og få slike dukker...hehe
    Må si dette er virkelig noe du har teken på...flotte:)

    Ha en fin helg
    Ann-Charlotte

    SvarSlett
  2. Disse dukkene har virkelig personlighet! Utrolig skjønn, denne også!! :)

    SvarSlett
  3. Søøøøøt! Du er virkelig en dukkemester du! Så nydelig strikket også :) Se de ansiktene!

    Godt du er og blogger igjen, har jo savnet deg :)

    Stor helgeklem til deg fra meg :)

    SvarSlett
  4. Fruen i huset28.01.2012, 17:38

    Koselig å se at familien øker !
    De er så søte så!

    SvarSlett
  5. Kjempefin er hun!
    Fra Sanna.

    SvarSlett
  6. Den var utrolig fin. Skal titte mer på bloggen din.

    Vil tipse om en giveaway på bloggen http://corallpurebeauty.blogspot.com
    Det er en ny blogg med fine premier.

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  7. Åååå - kjempesøt! Imponert over fine øyne! Jeg må strikke flere!
    Og så herlige strømper da!! De må jeg prøve meg på!

    Klem fra "mora" til Julianna ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Kjenner igjen Juliana fra "Dokkemakere" på facebook. Ho er så fin altså!! Koselig at du har brukt oppskriftene mine!! :D

      Slett
  8. Hi , I love your dolls they turned out so great!
    Would love to ask you what kind of yarn you used for Kamilla? The Falk yarn from Dale? The colour of the face is so importend ......
    Hope you be so kind to tell me.
    We in Holland are waiting for the book to come .....
    have a nice day
    Marjolein

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much!! I have used Falk from Dale, and the number of the colour is 2611. This is not a colour that is recomended in the book, but I think that it is the closest to our skin tone you can get. :)

      Slett
  9. Så fine dukker du har laget!
    Jeg har nr 2 på pinnene - spennende og morsomt strikk :)
    Lagt meg til som følger :) så vi hørs :)

    Velkommen innom min blogg ;)
    Hilsen Ann Elisabeth

    SvarSlett
  10. Thanks for sharing those beautiful pictures of your dolls. They are beautiful. In Holland, where I'm from, I also have a blog and every thursday I tell something about the dolls. May I use your pictures and link to your site? I think a lot of dutch doll fans would like the pictures on your blog. Greetings from Holland, Wieke (wieke@4ourdream.nl)

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you!!! :D Yes, that is fine by me. I'm greatful! :)

      Slett
  11. Så festlig, dine jente dukker! Kan jeg spørre deg hva glags strikkegarn du brukker til dukkene? Kanskje jeg vil prøve meg....
    Takk, hilsen Ati.

    SvarSlett
  12. Unnskyld at jeg spurte om garn. Jeg sa ikke kommentaren overst :)

    SvarSlett
  13. Hallo! Kjempe flotte dukker! lager du slike på bestilling? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg kan lage dokke på bestilling! Det er mye arbeid så jeg tar 500,- for dem + litt for klær. Leveringstid 3-4 uker. :) Bare ta kontakt!

      Slett
  14. Sølvi Nordlien31.08.2012, 15:29

    Hei. De er så fine de dukkene, mye jobb og godt gjort å få det til. Jeg har funnet en oppskrift på genser og shorts i et ukeblad fra boken "Strikkedukker". Ser du har strikket samme shorts. Jeg skjønner ikke helt oppskriften(er litt nybegynner)ang shortsen:jeg har strikket 4 cm rettstrikk, når en skal strikke frem og tilbake(på ene benet) så skal en felle på hver 2.pinne. Men når skal jeg avslutte fellingen? Hvor mange masker er det på det benet da?Håper du kan gi meg svar da jeg sitter fast og har ikke strikket så mye før. Sølvi

    SvarSlett

Hvis du legger igjen en liten hilsen blir jeg veldig glad! :)