OPPSKRIFTER

Kamilla med briller!

Tusen takk for alle kommentarer fra dere på strikkedukka mi! Og til nye følgere! Jeg blir jo så glad!!!

Jeg har hatt problemer med pc’n lenge nå, så det har vært veldig stille fra denne kanten... Men nå er jeg tilbake! :)

Flere har spurt etter oppskrifter på ører, øyne og støvler til strikkedukkene, og det er kjempestas at andre vil prøve mine ideer!! Så nå har jeg lagt dem ut til dere! Dere finner dem
HER og på linken øverst på siden.


Jeg håper dere linker til meg hvis dere kjøper noen av oppskriftene og legger ut bilder av det ferdige produktet i bloggene deres. Og det hadde vært veldig koselig å se hvordan de blir, så link gjerne til deg selv her på bloggen min og! :)
Kos dere med dukkestrikking alle sammen!



Hilsen fra Tinemor
… Og Kamilla

9 kommentarer:

  1. Hei!
    Likte bloggen din veldig godt:)Du lager mye fint!
    Legger meg til som følger jeg.
    Hilsen fra Marianne

    SvarSlett
  2. Tusen takk Marianne! :)

    For dem som har spurt etter oppskrift på den lange jakka - se på oppskrift-siden min, på kommentarene. Der har jeg lagt ut litt hjelp. :)

    KLEM FRA TINEMOR

    SvarSlett
  3. Så moro å se bilder fra boksignering og treff med Arne og Carlos!! Kamilla er blitt jeg skikkelig snerten snelle!!


    Fortsatt god jul!! KLEM!

    SvarSlett
  4. Dukken din var bare helt skjønn. :-)
    Får ikke mindre lyst til å sette igang å strikke ei når en ser noe så flott. Har ikke turt meg på det prosjektet ennu.
    Ønsker deg fortsatt fine romjulsdager.
    Ny følger fikk du her også. :-)
    Juleklem

    SvarSlett
  5. Heisan!!! Garnet jeg har brukt til hår hetter: Alpaca Boucle fra Drops, og jeg har brukt brunt og beige. Rett og slett fordi jeg hadde dette garnet liggendes. Egentlig hadde jeg kjøpt brunt garn i Falk til hår, men sånn underveis så dukket idèen om å bruke Boucle-garnet i stedet. Jeg har knyttet på ganske mye "hår", og som jeg har klipt opp. Vi"hørs". Klem Grethe

    SvarSlett
  6. Tante! - Du må titte inn til meg! Og bli gjerne med på giveaway:-)

    SvarSlett
  7. Hej Tinemor! Jättejättefin strikkedukke! Själv håller jag också på med en och har bara en sak kvar: glasögon? Hur sjutton fick du till så fina glasögon? Hälsningar Kristin

    SvarSlett
  8. Kristin: Jeg har laget BRILLENE av ståltråd - formet den til og så surret garn rundt etterpå. Det er litt jobb.. Jeg vil annbefale å bruke litt hardere ståltråd enn det jeg gjorde. Jeg brukte en fra blomsterbutikken (grønn). Den er lett å forme, men den blir også fort ødelagt. Så en litt tykkere/hardere variant er nok lurt.

    LYKKE TIL!

    SvarSlett
  9. Hallo. Brukte Mønsteret ditt på Miss S. Litt uheldig mrd det ene øyet. Men kommer til og bruke det på neste dukke også :-)) Veldig greit mønster :-)) Bilde på Dukke-makerne.

    SvarSlett

Hvis du legger igjen en liten hilsen blir jeg veldig glad! :)